Sesungguhnya agama (yang benar dan diredai) di sisi Allah ialah islam dan orang-orang (Yahudi dan Nasrani) yang diberikan Kitab itu tidak berselisih (mengenai agama islam dan enggan menerimanya) melainkan setelah sampai kepada mereka pengetahuan yang sah tentang kebenarannya; (perselisihan itu pula) semata-mata kerana hasad dengki yang ada dalam kalangan mereka dan (ingatlah), sesiapa yang kufur ingkar akan ayat-ayat keterangan Allah, maka sesungguhnya Allah Amat segera hitungan hisabNya. [Surah Ali Imraan: Ayat19]

Rakan Iban Muslim

22 Mei 2009

PAS Menang Percuma di Manik Urai? Jangan Membazir Wang Rakyat!

Demi kepentingan rakyat, UMNO dinasihatkan jangan bertanding pada Pilihanraya Kecil (PRK) di DUN Manik Urai ekoran kematian mengejut ADUN N41 awal pagi tadi.
Ini kerana, majoriti di DUN Kelantan terlalu besar untuk dicabar. Justeru, sekiranya UMNO atau sesiapa yang berhajat untuk bertanding, maka itu adalah satu pembaziran.
Semalam, Ketua Wanita UMNO menyatakan bahawa, PRK di Penanti adalah satu permainan politik kotor pembangkang. Maka, usahlah bertanding di Manik Urai. Takkan 'kematian' yang mana menjadi hak mutlak Allah untuk menentukannya, bakal dikatakan sebagai 'permainan kotor'.
Untuk memudahkan kerja Suruhanjaya Pilihanraya dan Polis, sesuailah kiranya UMNO tidak bertanding di Manik Urai.
Atau...ada 'ayat dalih' yang lain bakal dikeluarkan oleh para-para UMNO. Silakan.

0 Pandangan: