Sesungguhnya agama (yang benar dan diredai) di sisi Allah ialah islam dan orang-orang (Yahudi dan Nasrani) yang diberikan Kitab itu tidak berselisih (mengenai agama islam dan enggan menerimanya) melainkan setelah sampai kepada mereka pengetahuan yang sah tentang kebenarannya; (perselisihan itu pula) semata-mata kerana hasad dengki yang ada dalam kalangan mereka dan (ingatlah), sesiapa yang kufur ingkar akan ayat-ayat keterangan Allah, maka sesungguhnya Allah Amat segera hitungan hisabNya. [Surah Ali Imraan: Ayat19]

Rakan Iban Muslim

23 Mei 2009

4 Penjuru di Penanti: BN Mengaku Kalah

Selesai sudah penamaan calon bagi perebutan kerusi DUN Penanti, pertandingan 4 penjuru di antara 3 calon bebas dan seorang calon PKR bakal disaksikan. Calon-calon bebas yang bakal bertanding menentang calon PKR (Mansor Othman) pada PRK tersebut adalah seperti berikut:
  • Kamarul Ramizu Idris (calon bebas yang hilang pertaruhan di Bukit Gantang, Perak)
  • Aminah Abdullah (bekas pemimpin Wanita PKR negeri )
  • Nai Khan Ari (Bekas pemimpin Gerakan)
BN mengotakan katanya untuk tidak bertanding pada PRK kali ini, dan dijangka berminat untuk bertanding di DUN Manik Urai.
Seterusnya, beberapa siri kempen bakal berlangsung mulai hari ini. Tumpuan pastilah pada stesyen-stesyen TV Malaysia. Dengan tiadanya calon BN, sama-sama kita perhatikan siri kempen TV akan mengarah ke calon yang mana?
Selamat berkempen para pejuang parti atau pejuang bebas...

0 Pandangan: