Sesungguhnya agama (yang benar dan diredai) di sisi Allah ialah islam dan orang-orang (Yahudi dan Nasrani) yang diberikan Kitab itu tidak berselisih (mengenai agama islam dan enggan menerimanya) melainkan setelah sampai kepada mereka pengetahuan yang sah tentang kebenarannya; (perselisihan itu pula) semata-mata kerana hasad dengki yang ada dalam kalangan mereka dan (ingatlah), sesiapa yang kufur ingkar akan ayat-ayat keterangan Allah, maka sesungguhnya Allah Amat segera hitungan hisabNya. [Surah Ali Imraan: Ayat19]

Rakan Iban Muslim

14 April 2009

UMNO Haram atau Produk Haram. Sama aja!

Ketua Penerangan Umno Negeri Perlis, Datuk Hashim Suboh menyifatkan Datuk Seri Dr Md Isa Sabu sebagai "produk haram" tradisi Umno. Pada kebiasaannya, pengerusi perhubungan negeri, selalunya dilantik memegang jawatan tersebut (MB).

Beliau mengulas kenyataan Md Isa yang mahu menteri besar turut dilantik sebagai pengerusi perhubungan bagi memudahkan penyelarasan.

"Beliau jadi MB bukan mengikut norma dan sistem dalam Umno. Dia adalah 'produk haram' dalam sistem parti. - malaysiakini-

Oooo...UMNO ni ada produk halal ke? Satu kapal dua nakhoda. Itu situasi UMNO Perlis. Jadi, siapa yang berkuasa. Nak ikut MB atau pengerusi perhubungan...

Terpulanglah pada korang. Jelas kecelaruan dalam UMNO dalam berebut jawatan yang ada. Belum sempat redha isu pemilihan agung UMNO, timbul pula isu Ketua Pemuda KJ tak tersenarai dalam kabinet, ni timbul pula masalah di peringkat negeri. UMNO bercelaru, Samy Vellu pula tak puas hati dengan kabinet One Malaysia.

Kesudahannya, kita tunggu dan lihat. Sebab... tak ada kaitan pun. Eloklah tu... Lama dah orang kata, ikut sistem Islam. Tak mau. Ikut sistem penjajah, minda penjajah lah yang ada pada kotak pemikiran pemimpin.



***Penaakulan Mantik:

A: Pengeluar produk yang haram adalah turut sama haram.
B: UMNO mengeluarkan 'produk haram'. (baca di sini)

Jawapan: UMNO HARAM!

0 Pandangan: