Sesungguhnya agama (yang benar dan diredai) di sisi Allah ialah islam dan orang-orang (Yahudi dan Nasrani) yang diberikan Kitab itu tidak berselisih (mengenai agama islam dan enggan menerimanya) melainkan setelah sampai kepada mereka pengetahuan yang sah tentang kebenarannya; (perselisihan itu pula) semata-mata kerana hasad dengki yang ada dalam kalangan mereka dan (ingatlah), sesiapa yang kufur ingkar akan ayat-ayat keterangan Allah, maka sesungguhnya Allah Amat segera hitungan hisabNya. [Surah Ali Imraan: Ayat19]

Rakan Iban Muslim

7 April 2009

Dua dah Rasmi, cuma menunggu Bukit Selambau

Kita masih menunggu keputusan Bukit Selambau. Bukit Gantang sudahpun rasmi yang memihak kepada PAS dengan majoriti 2789. Pertambahan 1223 undi berbanding majoriti 1566 yang diperolehi pata tahun 2008 yang lalu.

Sementara di Batang Ai, BN menang dengan majoriti 1854. Janji pembangunan bernilai RM80 Juta menjadi harapan penduduk di Batang Ai. Diharap ini bukan hanya retorik, dan benar-benar ditunaikan untuk memajukan Sarawak yang jauh mundur dibandingkan dengan negeri-negeri di Semenanjung.