Sesungguhnya agama (yang benar dan diredai) di sisi Allah ialah islam dan orang-orang (Yahudi dan Nasrani) yang diberikan Kitab itu tidak berselisih (mengenai agama islam dan enggan menerimanya) melainkan setelah sampai kepada mereka pengetahuan yang sah tentang kebenarannya; (perselisihan itu pula) semata-mata kerana hasad dengki yang ada dalam kalangan mereka dan (ingatlah), sesiapa yang kufur ingkar akan ayat-ayat keterangan Allah, maka sesungguhnya Allah Amat segera hitungan hisabNya. [Surah Ali Imraan: Ayat19]

Rakan Iban Muslim

8 April 2009

Che Det suruh junjung al-Quran


"Dia saman saya tiga tahun lalu, sehingga sekarang belum selesai. Dia kata hakim korup, dia kata hakim dibeli, dia sebenarnya tidak pernah berlaku jujur, dia tidak pernah junjung al-Quran," kata Dr Mahathir.

Malaysiakini, 8 April 2009


Demikianlah kenyataannya terhadap DS Anwar Ibrahim (DSAI). Bukanlah nak fokuskan sangat kenyataan tersebut.

Apa yang saya ingin highlight kan di sini adalah berkaitan kitab suci kita al-Quran. Zaman ini hanya untuk dijunjung untuk bersumpah sahaja ke?

Sepatutnya...beliau cadangkan kepada Kerajaan yang memerintah Malaysia ini untuk memerintah negara dengan berpandukan al-Quran! Ada berani kah?


0 Pandangan: