Sesungguhnya agama (yang benar dan diredai) di sisi Allah ialah islam dan orang-orang (Yahudi dan Nasrani) yang diberikan Kitab itu tidak berselisih (mengenai agama islam dan enggan menerimanya) melainkan setelah sampai kepada mereka pengetahuan yang sah tentang kebenarannya; (perselisihan itu pula) semata-mata kerana hasad dengki yang ada dalam kalangan mereka dan (ingatlah), sesiapa yang kufur ingkar akan ayat-ayat keterangan Allah, maka sesungguhnya Allah Amat segera hitungan hisabNya. [Surah Ali Imraan: Ayat19]

Rakan Iban Muslim

9 April 2009

Kambing hitam yang bunuh Altantuya rupanya.. Abis...siapa punya kambing ni...


Sampainya hati korang berdua ni, Azilah Hadri dan Sirul Azhar Umar. Apalah salahnya mendiang Altantuya Shaariibuu sehingga dibunuh begitu kejam.

Akhirnya, hari ini mereka berdua dijatuhkan hukuman gantung sampai mati.

Apa hubungan korang berdua ni dengan si mati sehingga sanggup membunuh si mati. Apa rahsia besar yang dia ada sehingga korang bunuh dia? Apa dendam kesumat yang korang nak tutup sangat hingga terpaksa ambil nyawanya dengan begitu rupa...

Hingga ke hari dijatuhkan hukuman yakni hari ini, tak tau la...apa motif korang. Salah sorang kata jadi 'kambing hitam'.

Siapa tuan kambing hitam itu sebenarnya? Tak kan le kambing hitam tanpa tuan. Tu kambing liar namanye.

Ramai yang kesian kat korang berdua. Tapi, cara tu kejam sangat... Kalau hukuman itu kekal, korang akan mati nampaknya... bertaubatlah.

Tak puas hati betul lah...nak tau juga tuan kambing hitam ni...

Sebelum dihukum gantung, apa cara sekalipun, tolong sebut sekali sahaja cukuplah, siapa tuan korang berdua!


***kambing hitam akhirnya di 'korban'kan juga.

0 Pandangan: