Sesungguhnya agama (yang benar dan diredai) di sisi Allah ialah islam dan orang-orang (Yahudi dan Nasrani) yang diberikan Kitab itu tidak berselisih (mengenai agama islam dan enggan menerimanya) melainkan setelah sampai kepada mereka pengetahuan yang sah tentang kebenarannya; (perselisihan itu pula) semata-mata kerana hasad dengki yang ada dalam kalangan mereka dan (ingatlah), sesiapa yang kufur ingkar akan ayat-ayat keterangan Allah, maka sesungguhnya Allah Amat segera hitungan hisabNya. [Surah Ali Imraan: Ayat19]

Rakan Iban Muslim

13 April 2009

Peluk ya Nabil!!! Tok One Rais mana?



“Saya peluk dia secara spontan, jadi saya tak menyesal sebab itu merupakan cara saya meluahkan perasaan gembira.

"Lagipun, dia merupakan tempat untuk saya meluahkan perasaan, semasa saya susah dan senang,” kata Nabil selepas majlis tersebut berakhir.

Nabil bagaimanapun sedar perlakuannya itu pasti akan menimbulkan satu kontroversi.“Saya minta maaf kalau apa yang orang nampak itu melampaui batas dan terpeluk di tempat yang salah.

-mStar Online-


saudarabaharu berkata:

Inilah realiti kehidupan kebanyakkan anak muda zaman sekarang. Ikut sedap dia jer... Tak mustahil sedikit masa lagi, mereka akan raikan 'kejayaan' sebegini dengan bercumbuan pulak... Ala-ala Hollywood...Bollywood...Malayawood...

Apa dia semua ni...mengarut...kurang ajar...tak reti malu... dan pelbagai lagi ungkapan yang mungkin kita dengar dan ucap. Ini satu pencapaian sistem pendidikan sebenarnya. Dan, ini mungkin satu pencapaian yang dibanggakan oleh tv-tv di negara kita. Dan... Inilah pencapaian pemimpin yang bertanggungjawab di dalam bidang penyiaran.

Ini yang ditonjol secara live... Yang di belakang tabir kita tak tau... Lagi teruk kut...

Pak menteri...oooo...pak menteri...senyap lagi ka...bukan satu ni je tau...hang kena lepak seharian di taman-taman, pasaraya, panggung wayang, pusat2 hiburan...tak dan kut seharian. Suka hati hang la..yang penting, budaya pergaulan bebas muda-mudi ni setel. Itu baru dinamakan kejayaan! Bukan sekadar menghentam pembangkang sahaja kat tv tuuuu... Gunakan tv tu betui-betui... Didik, ajar, bimbing...

Tak perlu sebut satu2 lah...kan kau menteri...kalau aku sebut semua, baik aku ambik tempat kau jadi menteri...tapi bukan menteri 'BeEnd' la kut...


Dan janganlah kamu menghampiri zina, sesungguhnya zina itu adalah satu perbuatan yang keji dan satu jalan yang jahat (yang membawa kerosakan).

[Al-Israa', 17:32]

0 Pandangan: