Sesungguhnya agama (yang benar dan diredai) di sisi Allah ialah islam dan orang-orang (Yahudi dan Nasrani) yang diberikan Kitab itu tidak berselisih (mengenai agama islam dan enggan menerimanya) melainkan setelah sampai kepada mereka pengetahuan yang sah tentang kebenarannya; (perselisihan itu pula) semata-mata kerana hasad dengki yang ada dalam kalangan mereka dan (ingatlah), sesiapa yang kufur ingkar akan ayat-ayat keterangan Allah, maka sesungguhnya Allah Amat segera hitungan hisabNya. [Surah Ali Imraan: Ayat19]

Rakan Iban Muslim

14 April 2009

UMNO bergolak lagi

Keadaan di DUN Terengganu semakin tegang. Ada ADUN yang ponteng sidang DUN dengan alasan keselamatan tidak terjamin selepas menerima ugutan melalui SMS. "YB tak sayang nyawa?" Begitulah bunyi SMSnya. Entah siapa yang bagi. Tok Jib kata bukan dari pejabat MB. Apa pula kata MB...MB kata dia tak tahu puncanya dan tidak akan pujuk ADUN yang terbabit. Dan...Tok Jib dan Tok Din kata mereka tahu sejak Ahad lagi perkara ini.

Rumit ni...sorang kata tak tahu menahu...seorang kata bukan dari pejabat MB...seorang lagi kata dah tahu sejak Ahad yang lalu....kata pula, tak akan pujuk.

Ini cerita ahli dalam sebuah parti yang sama. Bukan dari parti yang berlainan. Barah yang bernanah semakin hari semakin parah. Menunggu masa untuk ditalkinkan sebenarnya. Rakyat masih ternganga lagi, ternganga bukan terkejut, tapi masih tak faham apa yang berlaku. Akhirnya, dia orang akan kata...lagi lidah akan tergigit.

Tok Jib gesa para ADUN untuk hadiri sidang DUN. MB kata tak nak pujuk. Merajuk ke nak pujuk-pujuk. berat....berat...berat...

Nak ringankan, bubarkan sahaja DUN Terengganu. Mungkin ini yang ADUN yang ponteng itu hendakkan. Tunggu...

0 Pandangan: