Sesungguhnya agama (yang benar dan diredai) di sisi Allah ialah islam dan orang-orang (Yahudi dan Nasrani) yang diberikan Kitab itu tidak berselisih (mengenai agama islam dan enggan menerimanya) melainkan setelah sampai kepada mereka pengetahuan yang sah tentang kebenarannya; (perselisihan itu pula) semata-mata kerana hasad dengki yang ada dalam kalangan mereka dan (ingatlah), sesiapa yang kufur ingkar akan ayat-ayat keterangan Allah, maka sesungguhnya Allah Amat segera hitungan hisabNya. [Surah Ali Imraan: Ayat19]

Rakan Iban Muslim

14 April 2009

Rakyat Johor Nak Jambatan Bengkok. Rakyat ke penipu rakyat?

Jambatan bengkok Singapore-JB timbul kembali setelah beberapa tahun menyepi. Rugi entah sekian juta duit rakyat karam di tambak Johor.

Pemuda Umno Johor membuat saranan agar projek ini dikaji semula dan setidak-tidaknya dibina di bahagian Malaysia sahaja. Mereka berkata bahawa seluruh rakyat Johor di segenap pelusuk menaruh harapan tinggi pada Tok Jib selaku PM yang baharu.

Kalau diteruskan, sekian bilion lagi duit rakyat tenggelam di selat Johor itu. Pembaziran demi pembaziran yang keseterusnya. Kenapa? Ya, hari tu kan dah sekian jutaan terbazir semasa pelancaran...pembinaan awal...seterusnya bayar pampasan kerana tak jadi projek. Kaya orang Malaysia. Inilah tadbir urus yang tidak bertanggungjawab pada mata penulis. Kenapa semasa pembatalan tempoh hari tak dibantah sekeras-kerasnya. Sekarang pampasan dah diberi. Nak sambung pula projek. Tok Jib kena petimbang betul-betul. Kubu kuat Umno di Johor. Kalau tak bagi, goyang lagi Umno. Kalau bagi, berdesing juga telinga di gelanggang perdebatan parlimen. Mangsanya, duit rakyat!!!

Kenapa timbul sebaik sahaja Pak Lah undur diri. Pak Madey pun masuk balik Umno apabila Pak Lah undur diri. Kalau merujuk kepada penaakulan penulis, jambatan itu jambatan Pak Madey. Jadi sahaja projek jambatan itu, bermakna "dia sudah datang". Datang untuk menyambung semula legasi dan empayarnya. Siapa? Entah.

1 Pandangan:

Tanpa Nama berkata...

hapuskn firaun kubang pasu dari malaysia ni...

manusia paling laknat skali

mmg lahanat punye mahathir bin mohamed bekas perdana menteri malaysia ke-4

aku benci dia

kesian kat pak lah dia pedajal