Sesungguhnya agama (yang benar dan diredai) di sisi Allah ialah islam dan orang-orang (Yahudi dan Nasrani) yang diberikan Kitab itu tidak berselisih (mengenai agama islam dan enggan menerimanya) melainkan setelah sampai kepada mereka pengetahuan yang sah tentang kebenarannya; (perselisihan itu pula) semata-mata kerana hasad dengki yang ada dalam kalangan mereka dan (ingatlah), sesiapa yang kufur ingkar akan ayat-ayat keterangan Allah, maka sesungguhnya Allah Amat segera hitungan hisabNya. [Surah Ali Imraan: Ayat19]

Rakan Iban Muslim

18 Ogos 2009

UMNO-PAS Bertarung




Pertembungan tradisi UMNO-PAS di N11 Permatang Pasir bakal disaksikan pada Pilihanraya kecil (PRK) kali ke-8.
Pertandingan 1 lawan 1 ini menguji kekuatan kedua-dua parti utama dalam negara ini setelah 'gangguan' daripada calon bebas tidak kesampaian walaupun diberitakan 4 atau 5 borang telah diambil namun tidak berjaya untuk dicalonkan.
UMNO diwakili Rohaizat Othman, manakala PAS mempertaruhkan Salleh Man sebagai calon.
Penamaan calon semalan agak tenang walaupun terdapat isu kecil yang melibatkan YB Gobalakrishnan (klik) yang dihalang oleh pihak polis daripada memberi ucapan menggunakan pembesar suara.
Akhbar arus perdana hari ini sudah memulakan serangan awal dengan membangkitkan pelbagai isu dan kenyataan pimpinan tertentu bagi meraih sokongan pengundi di Permatang Pasir.
Tidak ketinggalan dalam memberikan kenyataan agak memihak adalah mufti 'kerajaan' yang bukan kali pertama berbuat demikian. Kenyataan 'sekerat' daripada Tuan Guru Nik Abdul Aziz (klik) yang menyatakan bahawa "Islam bawah UMNO tidak ke mana dan tidak boleh bawa seseorang itu ke syurga. Berdasar perkara itu, saya percaya penduduk di kawasan Permatang Pasir akan memilih calon Pas sebagai wakil rakyat mereka" dijadikan isu 'simpati' di awal kempen PRK kali ini.
Walau apa jua mehnah dan tribulasi yang kita saksikan, kita yakini bahawa pengundi di N11 bijak memilih yang terbaik bagi mewakili mereka di dunia dan akhirat.