Sesungguhnya agama (yang benar dan diredai) di sisi Allah ialah islam dan orang-orang (Yahudi dan Nasrani) yang diberikan Kitab itu tidak berselisih (mengenai agama islam dan enggan menerimanya) melainkan setelah sampai kepada mereka pengetahuan yang sah tentang kebenarannya; (perselisihan itu pula) semata-mata kerana hasad dengki yang ada dalam kalangan mereka dan (ingatlah), sesiapa yang kufur ingkar akan ayat-ayat keterangan Allah, maka sesungguhnya Allah Amat segera hitungan hisabNya. [Surah Ali Imraan: Ayat19]

Rakan Iban Muslim

15 Ogos 2009

PRK: Dijangka 3 penjuru di Permatang Pasir.

Kem BN ketika mengumumkan calon yang mewakili parti tersebut dalam PRK Permatang Pasir.


Kem PR ketika mengumumkan calonnya untuk PRK Permatang Pasir.
PRK DUN Permatang Pasir bakal menemukan pertembungan tradisi di antara BN dan PR. Desus-desas kedengaran akan ada calon bebas yang bakal mencuba bakat pada pemilihan tersebut. Setiausaha Umno Bahagian Permatang Pauh, Rohaizat Othman bakal menggalas tanggungjawab sebagai wakil BN, manakala Pesuruhjaya PAS Pulau Pinang, Salleh Man akan diamanahkan sebagai calon PR pada PRK yang dijadualkan berlangsung pada 25 Ogos. Kamarul Ramizu Idris yang tewas dalam percubaannya di Bukit Gantang dan Penanti disebut-sebut bakal turut bertanding.
Bagi seluruh rakyat yang layak membuat pemilihan di DUN Permatang Pasir, diingatkan bahawa dalam kehidupan seharian kita senantiasa diminta untuk membuat pilihan. Sama ada pilihan di jalan taqwa atau jalan kufur. Begitu juga 25 Ogos ini. Anda boleh memilih apa jua jalan, sam ada jalan menuju taqwa atau jalan menuju kekufuran. Kenapa? Kerana Allah hanya menyediakan dua pilihan, sama ada syurga atau neraka.
Selamat bertanding kepada bakal calon, dan selamat 'memangkah' kepada yang layak.

0 Pandangan: