Sesungguhnya agama (yang benar dan diredai) di sisi Allah ialah islam dan orang-orang (Yahudi dan Nasrani) yang diberikan Kitab itu tidak berselisih (mengenai agama islam dan enggan menerimanya) melainkan setelah sampai kepada mereka pengetahuan yang sah tentang kebenarannya; (perselisihan itu pula) semata-mata kerana hasad dengki yang ada dalam kalangan mereka dan (ingatlah), sesiapa yang kufur ingkar akan ayat-ayat keterangan Allah, maka sesungguhnya Allah Amat segera hitungan hisabNya. [Surah Ali Imraan: Ayat19]

Rakan Iban Muslim

12 Ogos 2009

H1N1 Satu Konspirasi?

Flu babi atau lebih popular disebut H1N1 semakin hari semakin meningkat kadar kematian yang dicatatkan. Adakah kita masih dalam keadaan relaks dan santai dengan peningkatan yang dicatatkan tersebut. Sehingga ke petang tadi, 44 nyawa telah dicabut oleh malaikat maut, yang mana sebab musababnya adalah flu babi ini.

Cuba kita renung sejenak dengan permasalahan yang timbul ini. Kalau dulu dengan selesema burungnya, dan sebelumnya heboh dengan penyakit SARS (Severe acute respiratory syndrome), dan ada juga penyakit lembu gila. Mengapa penyakit ini datang pada jangka masa yang tertentu sahaja. Terfikir di benak pemikiran saya, ini adalah 'konspirasi' jahat pihak tertentu di dunia ini yang berideologi "Kesihatan adalah perniagaan". Maksudnya, datangnya sesuatu penyakit yang pelik-pelik ini umpama satu produk baharu dari makmal! Penyakit dicipta bersama ubatnya!

Benar atau tidak perkara ini, wallahu'alam... Namun, sebagai seorang yang Muslim, kita harus percaya bahawa semua yang terjadi itu adalah dengan izin Allah. Sudah pasti ini adalah satu ujian bagi orang yang beriman.

Contohnya begini, di jalan raya terutama di lebuh raya, satu ketika dahulu riuh dengan isu 'tabur paku' dan tidak jauh dari lokasi tersebut terdapat 'geng repair tayar', yang akan datang seerta merta apabila jerat mengena mangsa! Dan, isu curah minyak di atas jalan pun situasinya sama, cuma bezanya pada perkhidmatannya (lori tarik). Itu yang berlaku di Malaysia. Tetapi, ini isu global!

Persoalannya, siapakah dalang utama di sebalik semua yang terjadi ini. Cuba anda luangkan sedikit masa untuk merenung isu artikel pada link ini...(Klik dan klik)

Dan...

Tanya diri kita...

Who is WHO???

0 Pandangan: