Sesungguhnya agama (yang benar dan diredai) di sisi Allah ialah islam dan orang-orang (Yahudi dan Nasrani) yang diberikan Kitab itu tidak berselisih (mengenai agama islam dan enggan menerimanya) melainkan setelah sampai kepada mereka pengetahuan yang sah tentang kebenarannya; (perselisihan itu pula) semata-mata kerana hasad dengki yang ada dalam kalangan mereka dan (ingatlah), sesiapa yang kufur ingkar akan ayat-ayat keterangan Allah, maka sesungguhnya Allah Amat segera hitungan hisabNya. [Surah Ali Imraan: Ayat19]

Rakan Iban Muslim

26 Ogos 2009

Ekstremis Yahudi Dirikan Upacara Keagamaan di Masjid al-Aqsa

Selasa, 25/08/2009 – Amru Musa, Setiausaha Agung Liga Negara Arab mengutuk keras tindakan beberapa kumpulan ekstremis Yahudi yang menceroboh Masjid al-Aqsa dan mendirikan upacara keagamaan mereka yang dianggap sebagai tindakan pertama seumpamanya yang dilakukan oleh perampas pada bulan Ramadan, semenjak bandar al-Quds dijajah pada tahun 1967.

Musa berkata dalam satu kenyataan akhbar pada hari Ahad (23/8) ketika memberikan komentar terhadap pencerobohan tersebut: “Tidak kira tindakan ini dilakukan pada bulan Ramadan atau di luar bulan Ramadan, secara jelasnya ia adalah perlanggaran yang memalukan terhadap undang-undang antarabangsa. Kami mengutuk sekeras-kerasnya dan tidak menerimanya.”

Terdahulu, beberapa kumpulan Yahudi telah menceroboh pada pagi hari Ahad lalu ke dalam halaman Masjid al-Aqsa dari arah Pintu al-Magharibah. Kumpulan tersebut melakukan rondaan dalam kawasan masjid diikuti dengan upacara keagamaan mereka dengan dikawal ketat oleh tentera Zionis.

sumber : http://www.palestine-info.info/ar/
penterjemah : muhajir

0 Pandangan: