Sesungguhnya agama (yang benar dan diredai) di sisi Allah ialah islam dan orang-orang (Yahudi dan Nasrani) yang diberikan Kitab itu tidak berselisih (mengenai agama islam dan enggan menerimanya) melainkan setelah sampai kepada mereka pengetahuan yang sah tentang kebenarannya; (perselisihan itu pula) semata-mata kerana hasad dengki yang ada dalam kalangan mereka dan (ingatlah), sesiapa yang kufur ingkar akan ayat-ayat keterangan Allah, maka sesungguhnya Allah Amat segera hitungan hisabNya. [Surah Ali Imraan: Ayat19]

Rakan Iban Muslim

11 Oktober 2009

Culaan Awal Memihak UMNO

Foto: Malaysiakini
Selamat memilih pemimpin...khusus untuk para pemilih di DUN Bagan Pinang yang memulakan proses pengundiaan pagi ini.
Culaan awal yang dibuat memihak kepada UMNO dengan majoriti tipis (Klik di sini).

Namun, dalam PRK seperti ini, apa-apa pun boleh berlaku. Pihak PAS hanya boleh mengharapkan pangkahan daripada 9,930 pemilih sahaja kerana seperti yang kita sedia maklum bahawa undi pos adalah undi yang 'tak boleh pakai'.
Secara rasminya, 13,994 pemilih layak untuk mengundi pada pagi ini. Dijangka 80% (klik) bakal menunaikan tanggungjawab tersebut pada hari ini memandangkan hari pengundian bertepatan dengan cuti hujung minggu yang agak memudahkan para pemilih untuk keluar membuang undi dengan selesa tanpa kekangan urusan kerja.

Berkali-kali saya mengingatkan diri saya dan para pengundi bahawa memilih pemimpin adalah tanggungjawab yang besar. Tersilap pilih kita akan menyesal di akhirat kelak. InsyaAllah.
Selamat Mengundi!

0 Pandangan: