Sesungguhnya agama (yang benar dan diredai) di sisi Allah ialah islam dan orang-orang (Yahudi dan Nasrani) yang diberikan Kitab itu tidak berselisih (mengenai agama islam dan enggan menerimanya) melainkan setelah sampai kepada mereka pengetahuan yang sah tentang kebenarannya; (perselisihan itu pula) semata-mata kerana hasad dengki yang ada dalam kalangan mereka dan (ingatlah), sesiapa yang kufur ingkar akan ayat-ayat keterangan Allah, maka sesungguhnya Allah Amat segera hitungan hisabNya. [Surah Ali Imraan: Ayat19]

Rakan Iban Muslim

15 Oktober 2009

Alhamdulillah...Selesai dah temuduga...

Alhamdulillah...sampai di rumah pukul 1 pagi tadi... Selesai sahaja temuduga, meronda sekejap di KL, balik kena jam sikit di Jalan Ampang...Perjalanan lancar...

Temuduga pun Alhamdulillah...Persoalan banyak kepada proposal saya...Alhamdulillah boleh dijawab seadanya...Lagipun penemuduga tu orang bidang Pengajian Islam, 2 ustaz 1 ustazah sebab daripada peserta yg ditemuduga pada sesi tu, saya seorang yang bukan mengambil bidang Pengajian Islam.

Banyak becerita berkaitan pengalaman saya bersama Islam...Isu semasa yg ditimbulkan adalah berkaitan senario politik semasa di Negeri kelahiranku Sarawak...Alhamdulillah mudah dikupas. Namun, rezeki, ajal, maut, jodoh...itu semua hak Allah. Dialah yang menentukan segalanya...

Aku beserah pada-Mu ya Allah...Aku dah berusaha sedaya upaya...Selebihnya aku serahkan kepada-Mu...Engkaulah yang mengetahui yang terbaik untuk hambaMu...

Terima kasih kepada sahabat2 sekalian yang mendoakan...

Sekarang...teruskan kerja dan rutin macam biasa...pasal temuduga ni sudah selesai..lega sikit...cuma menunggu keputusannya shj lagi...

Taknak terlalu mengharap...takut2 kecewa...Allah izin, InsyaAllah adalah tu...