Sesungguhnya agama (yang benar dan diredai) di sisi Allah ialah islam dan orang-orang (Yahudi dan Nasrani) yang diberikan Kitab itu tidak berselisih (mengenai agama islam dan enggan menerimanya) melainkan setelah sampai kepada mereka pengetahuan yang sah tentang kebenarannya; (perselisihan itu pula) semata-mata kerana hasad dengki yang ada dalam kalangan mereka dan (ingatlah), sesiapa yang kufur ingkar akan ayat-ayat keterangan Allah, maka sesungguhnya Allah Amat segera hitungan hisabNya. [Surah Ali Imraan: Ayat19]

Rakan Iban Muslim

29 Mac 2009

2 Bukit 1 Batang

Penamaan Calon di 2 Bukit dan Batang Ai (Air) telahpun selesai. 3 Calon di Bukit Gantang, 2 calon di Batang Ai, dan 15 calon di Bukit Selambau.

Di Bukit Gantang dan Batang Ai pertembungan 3 dan 2 pihak tidaklah begitu pelik, namun nak fokus di Bukit Selambau sehingga 15 orang calon. Mungkin tidaklah pelik sangat, tapi mengapa sampai begitu sekali.

Nak pecah undi? Masing-masing ikhlas untuk wakili rakyat? Saja syok-syok? Test market? Test glamour? Untuk parti? Pangkat? Kedudukan?

Walau apapun persoalan yang kita legarkan di benak fikiran yang waras, yang pasti semua hendak menang.

Persoalannya, untuk apa? Adakah untuk diri? Untuk agama? Untuk meneruskan pemerintahan kerajaan yang baik? Untuk mengubah dari yang baik ke tidak baik?

Orang Bukit Selambau!!! Hati-hati memilih pemimpin. Ada sedikit tips;

1. Orang Islam, tetapi apabila diberi amanah dia mengkhianati Islam...Sila tolak!
2. Orang Islam, tetapi tujuannya untuk meruntuhkan Kerajaan sedia ada yang telahpun baik....Sila tolak!
3. Orang Islam, tujuan tegakkan Islam, meneruskan perjuangan Islam, Sila Pangkah (Kalau ada)!!!
4. Orang Belum Islam, tujuannya meneruskan Kerajaan yang sedia ada yang diyakini Kerajaan yang baik, LAYAK PANGKAH!!!
5. Orang Belum Islam, kalau diberi amanah akan memudaratkan Islam, tolak awal2.


Sekadar pandangan dan catatan saya.

1 Pandangan:

Tanpa Nama berkata...

Pilihlah pemimpin yang meneruskan kesinambungan Kerajaan Sedia Ada yang lebih jauh baik daripada yang terdahulu. Itu yang terbaik...