Sesungguhnya agama (yang benar dan diredai) di sisi Allah ialah islam dan orang-orang (Yahudi dan Nasrani) yang diberikan Kitab itu tidak berselisih (mengenai agama islam dan enggan menerimanya) melainkan setelah sampai kepada mereka pengetahuan yang sah tentang kebenarannya; (perselisihan itu pula) semata-mata kerana hasad dengki yang ada dalam kalangan mereka dan (ingatlah), sesiapa yang kufur ingkar akan ayat-ayat keterangan Allah, maka sesungguhnya Allah Amat segera hitungan hisabNya. [Surah Ali Imraan: Ayat19]

Rakan Iban Muslim

26 September 2009

Perjalanan Balik dari kampung...

Semalam adalah perjalanan balik ke Jitra...daripada Mersing. Alhamdulillah, trafik lancar. Singgah sebentar di Ampangan utuk beraya di rumah abang ipar di situ. Selepas solat jumaat, beraya di rumah sahabat ketika belajar dahulu. Rumah sahabat tu letaknya di Paroi.

4.30 petang bertolak ke Shah Alam dan bermalam di Shah Alam sehingga lah ke pagi ini. InsyaAllah selepas menghantar adik ke UiTM kampus Puncak Alam, perjalanan ke Kedah akan diteruskan. Dan, InsyaAllah akan memenuhi jemputan kenduri walimatul urus rakan sekerja.

Semoga perjalanan bermusafir hari ini dilindungi oleh Allah.

Insya-Allah.