Sesungguhnya agama (yang benar dan diredai) di sisi Allah ialah islam dan orang-orang (Yahudi dan Nasrani) yang diberikan Kitab itu tidak berselisih (mengenai agama islam dan enggan menerimanya) melainkan setelah sampai kepada mereka pengetahuan yang sah tentang kebenarannya; (perselisihan itu pula) semata-mata kerana hasad dengki yang ada dalam kalangan mereka dan (ingatlah), sesiapa yang kufur ingkar akan ayat-ayat keterangan Allah, maka sesungguhnya Allah Amat segera hitungan hisabNya. [Surah Ali Imraan: Ayat19]

Rakan Iban Muslim

16 September 2009

'Kahar Biadap' ditangkap, Blognya dimusnah

Manusia biadap mendakwa diri sebagai rasul dengan menggelar diri sebagari 'Rasul Melayu' hari ini ditahan sementara menunggu perbicaraan akan datang. (Bacaan lanjut, klik)


Begitu lambat tindakan di ambil setelah manusia ini bersantai melalui blognya (klik) yang dibaca oleh pengunjung yang agak ramai. Alhamdulillah, semasa semakan dilakukan, blog tersebut telah disekat oleh GENG26 CYBERTROOPER. Maka, berakhirlah dakyah maya manusia melampau ini.

Geram dan rasa marah melihat manusia yang tidak sedarkan diri sebagai hamba yang hanya menumpang di bumi Allah.

Kenapa perkara yang mengancam akidah umat Islam sebegini diambil tindakan yang tidak drastik oleh pihak bertanggungjawab? Kalau soal yang lain, seperti himpunan menegakkan hak golongan tertindas dan seumpamanya, serta merta polis mahupun FRU serbu dan serang.

Sungguh menyedihkan. Itulah hakikat dan realitinya.
Akhir...semoga manusia ini sempat bertaubat dan mendapat hidayah dan taufiq daripada Allah SWT.


3 Pandangan:

Ibu n Abah berkata...

Salam..
Sungguh memalukan. Tergamak mengaku diri tu sebagai Rasul? Kena tangkap sedang makan dalam bulan puasa pulak tu.
Macam-mcam benda pelik orang boleh buat kan...

IBAN MUSLIM berkata...

Sayangnya hidayah dan taufik yg telah dikurniakan itu disia-siakan dan tidak dimanfaatkan pada jalan Allah dan Nabi s.a.w yg sebenar menurut Al-Quran dan Sunnah.

Aku insan yang kerdil di sisiNya.. berkata...

Salam...khabarnya dari blog:
http://sahabatinsaf.blogspot.com/2009/09/kenapa-perlu-susahkan-rasul-melayu.html
Zul kahar sendiri yg 'memusnahkan bukti?'

dan saya ingin berkongsi lagi dengan ujudnya rasul melayu wanita!
http://banterasrasulpalsu
Bersama kita jihad!
Takbirrrr