Sesungguhnya agama (yang benar dan diredai) di sisi Allah ialah islam dan orang-orang (Yahudi dan Nasrani) yang diberikan Kitab itu tidak berselisih (mengenai agama islam dan enggan menerimanya) melainkan setelah sampai kepada mereka pengetahuan yang sah tentang kebenarannya; (perselisihan itu pula) semata-mata kerana hasad dengki yang ada dalam kalangan mereka dan (ingatlah), sesiapa yang kufur ingkar akan ayat-ayat keterangan Allah, maka sesungguhnya Allah Amat segera hitungan hisabNya. [Surah Ali Imraan: Ayat19]

Rakan Iban Muslim

20 Disember 2009

RADIX Pizza

Emmm...menikmati Radix Pizza di Sungai Petani...alhamdulillah, ada juga alternatif bagi umat Islam...Produk alternatif bagi muslimin/muslimat yang teringin menikmati pizza ni...



Tak larat nak perabih!...bungkusss...

Hero 2 orang nih sedang menunggu hidangan pizza sambil menghirup sup....

5 Pandangan:

bayam berkata...

apa pendapat encik yang mengatakan harga HPA amat mahal berbading harga pasaran.apa jua produk yang di keluarkan

IBAN MUSLIM berkata...

saya tak kisah pasal harga...yang penting halal...kalau murah tapi ada unsur syubahat atau ada unsur haram (mohon simpang) tak guna juga...saya hanya membeli sekadar kemampuan yg ada, halal keutamaan...lagipun jenis pizza ni bukan makanan ruji kita, sekali sekala...kalau tak makan pun tak pa...tetap setia pada nasi

nazim berkata...

saya sokong seperti mana en.amirul tulis..dalam islam tak kira apa bangsa asalkan muslim wajib setiap islam menolong saudara lain dengan membeli barangan tersebut..itu pun amal jariah juga..

encik amirul buat ayam pansuh pun saya akan beli..

IBAN MUSLIM berkata...

salam nazim...

saya pun teringin makan ayam pansuh tuh...lama tak pekena...kat sini susah sikit nak dapatkan buluh...kena cari kat kampung2..

nazim berkata...

sedap ayam pansuh..buka entry pasal makan laju jer..hehe.ayam pansuh mmg sedap.macam rasa lemang..kurang berminyaktambah dengan rempah..