Sesungguhnya agama (yang benar dan diredai) di sisi Allah ialah islam dan orang-orang (Yahudi dan Nasrani) yang diberikan Kitab itu tidak berselisih (mengenai agama islam dan enggan menerimanya) melainkan setelah sampai kepada mereka pengetahuan yang sah tentang kebenarannya; (perselisihan itu pula) semata-mata kerana hasad dengki yang ada dalam kalangan mereka dan (ingatlah), sesiapa yang kufur ingkar akan ayat-ayat keterangan Allah, maka sesungguhnya Allah Amat segera hitungan hisabNya. [Surah Ali Imraan: Ayat19]

Rakan Iban Muslim

8 Januari 2010

BAKAR GEREJA: ISLAM TAK SURUH PUN...

PETALING JAYA: Tindakan pihak tidak bertanggungjawab menyerang dan membakar tiga buah gereja di Lembah Klang awal pagi tadi bercanggah dengan Islam. -mStar Online (berita penuh)

Ini bukan budaya Islam. Ini tidak pernah diajar di dalam Islam. Allah mengingatkan dengan firman-Nya (mafhum):

Dan janganlah kamu cerca benda-benda yang mereka sembah yang lain dari Allah, kerana mereka kelak, akan mencerca Allah secara melampaui batas dengan ketiadaan pengetahuan. Demikianlah Kami memperelokkan pada pandangan tiap-tiap umat akan amal perbuatan mereka, kemudian kepada Tuhan merekalah tempat kembali mereka, lalu Dia menerangkan kepada mereka apa yang mereka telah lakukan. [Al-An'am:108]

Saya amat yakin bahawa ini bukanlah perbuatan orang Islam yang benar-benar mengamalkan ajaran Islam kerana Islam tidak pernah mengajar kepada keganasan. Kita perlu bertanya dan terus bertanya...dari manakah titik mula masalah ini berlaku? Itulah punca sebenar masalah. Jika kita faham Islam, ini tidak akan berlaku. Oleh kerana kita dijahilkan oleh kita sendiri, maka keadaan ini berlaku.

Mungkin ini yang dimahukan oleh 'director' cerita ini!

Namun, saya masih berharap ini bukan kerja orang Islam!

1 Pandangan:

Tanpa Nama berkata...

Malaysia will go down history and the GUINESS UNIVERSE BOOK OF RECORDS - Malaysia holds the worldwide rights as the sole owners and rights of God name "ALLAH" and no other can call HIM HIM.
You cannot call God, ALLAH, because He is a MALAYSIAN GOD solely for the Muslims here.
congrat...congrat...