Sesungguhnya agama (yang benar dan diredai) di sisi Allah ialah islam dan orang-orang (Yahudi dan Nasrani) yang diberikan Kitab itu tidak berselisih (mengenai agama islam dan enggan menerimanya) melainkan setelah sampai kepada mereka pengetahuan yang sah tentang kebenarannya; (perselisihan itu pula) semata-mata kerana hasad dengki yang ada dalam kalangan mereka dan (ingatlah), sesiapa yang kufur ingkar akan ayat-ayat keterangan Allah, maka sesungguhnya Allah Amat segera hitungan hisabNya. [Surah Ali Imraan: Ayat19]

Rakan Iban Muslim

14 April 2014

BENGKEL PENULISAN BERSAMA SAUDARA FAUZUL NA'IM ISHAK

Alhamdulillah...Syukur ke hadrat Illahi. Hari ini diberi kesempatan untuk menghadiri Bengkel Penulisan yang dikendalikan oleh Saudara Fauzul Na'im Ishak, Pengarah/Penulis PTS Millenia Sdn.Bhd. 

Banyak motivasi yang diberikan agar usaha ke arah menghasilkan nashkah penulisan menjadi satu realiti. Terbayang di fikiran bahawa apa salahnya sekiranya catatan-catatan Sang Faqir Iban Muslim di ruangan blog ringkas ini diterjemahkan ke dalam bentuk buku bercetak atau digital satu hari nanti. InsyaAllah...PASSION!!!

Doakan semoga impian ini menjadi satu realiti. Semoga maksud ayat 1 hingga 4 dalam Surah Al-Alaq berikut menjadi penyuntik semangat untuk meneruskan usaha ini:


Bacalah (wahai Muhammad) dengan nama Tuhanmu yang menciptakan (sekalian makhluk); Dia menciptakan manusia dari sebuku darah beku; Bacalah dan Tuhanmu Yang Maha Pemurah; Yang mengajar manusia melalui pena dan tulisan; Dia mengajarkan manusia apa yang tidak diketahuinya."
Aku menulis bukan kerna nama...







0 Pandangan: