Sesungguhnya agama (yang benar dan diredai) di sisi Allah ialah islam dan orang-orang (Yahudi dan Nasrani) yang diberikan Kitab itu tidak berselisih (mengenai agama islam dan enggan menerimanya) melainkan setelah sampai kepada mereka pengetahuan yang sah tentang kebenarannya; (perselisihan itu pula) semata-mata kerana hasad dengki yang ada dalam kalangan mereka dan (ingatlah), sesiapa yang kufur ingkar akan ayat-ayat keterangan Allah, maka sesungguhnya Allah Amat segera hitungan hisabNya. [Surah Ali Imraan: Ayat19]

Rakan Iban Muslim

24 Oktober 2013

SEKELUARGA IBAN MEMELUK ISLAM


IM: Alhamdulillah...semoga dipermudahkan jalan dalam memahami dan melaksanakan Islam yang sebenar dalam kehidupan seharian. Insya-Allah.



"Dan Allah akan menambahi hidayat petunjuk bagi orang-orang yang menurut jalan petunjuk dan amal-amal yang baik yang tetap kekal faedah-faedahnya itu, lebih baik balasan pahalanya di sisi Tuhanmu dan lebih baik kesudahannya." (Surah Maryam: Ayat 76)

Sementara itu, beringatlah bahawa syaitan-syaitan tak pernah duduk diam di atas hidayat yang diterima.

"Dan sesungguhnya Syaitan-syaitan itu tetap menghalangi mereka dari jalan yang benar, sedang mereka menyangka bahawa mereka orang-orang yang mendapat hidayat petunjuk." (Surah Az-Zukhruf: Ayat 37)

1 Pandangan:

Al-Manar berkata...

Alhamdulillah.

Mereka melangkah dibelakang kita. Kalau boleh biarlah kita dapat memberi tauladan yang baik. Biar mereka betul betul sedar betapa agong nya ajaran ugama yang mereka baru anuti - tidak akan kesal