Sesungguhnya agama (yang benar dan diredai) di sisi Allah ialah islam dan orang-orang (Yahudi dan Nasrani) yang diberikan Kitab itu tidak berselisih (mengenai agama islam dan enggan menerimanya) melainkan setelah sampai kepada mereka pengetahuan yang sah tentang kebenarannya; (perselisihan itu pula) semata-mata kerana hasad dengki yang ada dalam kalangan mereka dan (ingatlah), sesiapa yang kufur ingkar akan ayat-ayat keterangan Allah, maka sesungguhnya Allah Amat segera hitungan hisabNya. [Surah Ali Imraan: Ayat19]

Rakan Iban Muslim

28 Mei 2011

Malam di Lapangan Terbang Kuching....

Alhamdulillah...10.45 mlm (28 Mei 2011) selamat sampai di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuching (LTAK) dari Kota Kinabalu. Malam ini aku terpaksa jaga LTAK...hehe...aku terpaksa tidur di airport sementara menunggu pagi esok menjelma. Perjalanan balik ke kampung halaman hanya dapat diteruskan pagi esok. InsyaAllah. Doa-doa semoga aku dapat melalui malam yang terasa panjang ini dengan selamat di LTAK ni, dan semoga perjalanan esok turut mendapat lindungan-Nya. So far, penerbangan dari K/Kinabalu tadi alhamdulillah sangat baik.

Rindu terhadap kampung halaman semakin terasa. Apa nak buat, tiada transport yg boleh aku gunakan untuk meneruskan perjalanan malam ini. Pilihan yg ada adalah menggunakan 'van sapu' esok pagi...Sabar. Bukankah sabar itu separuh daripada iman.

Kalau aku tak salah ingat, kali terakhir aku tidur di airport adalah 8 tahun lalu. Masa tu di KLIA. Boleh tahan juga rasanya...

Mata pun mulai rasa letih dan memerlukan rehat. Namun, line tak clear lagi untuk tidur...Aduss...terasa panjangnya malam ini...

Sabarlah...

Ok lah, saje jer posting catatan ni...ni kan diariku...:-)