Sesungguhnya agama (yang benar dan diredai) di sisi Allah ialah islam dan orang-orang (Yahudi dan Nasrani) yang diberikan Kitab itu tidak berselisih (mengenai agama islam dan enggan menerimanya) melainkan setelah sampai kepada mereka pengetahuan yang sah tentang kebenarannya; (perselisihan itu pula) semata-mata kerana hasad dengki yang ada dalam kalangan mereka dan (ingatlah), sesiapa yang kufur ingkar akan ayat-ayat keterangan Allah, maka sesungguhnya Allah Amat segera hitungan hisabNya. [Surah Ali Imraan: Ayat19]

Rakan Iban Muslim

11 Februari 2011

Valentine's Day HARAM in ISLAM

Full story (click here)

Full story (click here)

More story (islam online.net, Kuwait objections, and more, and more...)

Catatan IM:
Sambutan Valentine Day sudah membarah di seluruh pelusuk dunia hingga ke saat ini. Begitu hebat rancangan musuh Islam untuk merosakkan akidah seluruh Muslim. Di pihak orang muslim sendiri, perkara ini dipandang enteng! Pelbagai persoalan yang menakutkan kita dipersoalkan oleh penyambut-penyambut setia (dari kalangan orang muslim) valentine day jika dilihat dari aspek akidah. Umpamanya; "...apa salahnya sambut untuk suka-suka.." "...kami nak raikan dan buktikan kasih sayang kami..." ; "...salahkah nak berkasih sayang?..." dan pelbagai argument yang akan dilontarkan oleh golongan degil ini.

Kita berada dalam negara yang menjadikan Islam sebagai agama RASMI yang termaktub dalam perlembagaan negara. Di manakah pemimpin Islam di saat tv-tv (media) sedang menayangkan iklan-iklan yang seolah-olah tidak sabar lagi untuk menyambut kedatangan hari perosak akidah tersebut. Persoalannya, adakah perkara ini tidak penting untuk umat Islam di Malaysia.Adakah pemimpin semua terlalu sibuk memikirkan keuntungan duniawi semata-mata hinggakan soal akidah diketepikan? Jika diperhatikan dipasaraya-pasaraya...iklan yang berkaitan hari valentine begitu rancak...akhbar pun tidak ketinggalan. Adakah atas dasar kemajmukan di bumi bertuah ini, perkara tersebut dibenarkan?

Apalagi yang kita nak cari selain Islam? Allah dengan tegas memberi amaran kepada kita dalam ayat ke-85Surah Ali Imraan;

"Dan sesiapa yang mencari agama selain agama Islam, maka tidak akan diterima daripadanya dan dia pada hari akhirat kelak dari orang-orang yang rugi."

Astaghfirullah...ampuniku ya Allah, sesungguhnya aku hidup di zaman yang penuh dengan cubaan.

Sama-samalah kita memperingati insan-insan di sekeliling kita sempena hari yang boleh mengganggu gugat akidah kita sebagai seorang Muslim agar tidak terjerumus dengan acara yang tidak menepati kriteria sebagai seorang Islam.

0 Pandangan: