Sesungguhnya agama (yang benar dan diredai) di sisi Allah ialah islam dan orang-orang (Yahudi dan Nasrani) yang diberikan Kitab itu tidak berselisih (mengenai agama islam dan enggan menerimanya) melainkan setelah sampai kepada mereka pengetahuan yang sah tentang kebenarannya; (perselisihan itu pula) semata-mata kerana hasad dengki yang ada dalam kalangan mereka dan (ingatlah), sesiapa yang kufur ingkar akan ayat-ayat keterangan Allah, maka sesungguhnya Allah Amat segera hitungan hisabNya. [Surah Ali Imraan: Ayat19]

Rakan Iban Muslim

28 Mei 2009

SPR Umum PRK DUN Manik Urai

Suruhanjaya Pilihanraya Malaysia (SPR) mengumumkan 6 Julai 2009 sebagai hari penamaan calon pagi Pilihanraya Kecil (PRK) bagi DUN Manik Urai. Manakala, 14 Julai 2009 adalah hari pengundian.

Selamat bertugas kepada para petugas parti. Selamat berjuang kepada seluruh pejuang parti. Selamat memilih pemimpin wahai rakyat yang dipimpin.

Islam mendidik kita agar memilih pemimpin yang terbaik di kalangan pemimpin yang ada. Pemimpin yang membantu tertegakkan syiar Islam di atas bumi Allah ini.

Maka, ada dosa dan pahala yang menanti kita. Berhati-hati apabila memilih pemimpin.