Sesungguhnya agama (yang benar dan diredai) di sisi Allah ialah islam dan orang-orang (Yahudi dan Nasrani) yang diberikan Kitab itu tidak berselisih (mengenai agama islam dan enggan menerimanya) melainkan setelah sampai kepada mereka pengetahuan yang sah tentang kebenarannya; (perselisihan itu pula) semata-mata kerana hasad dengki yang ada dalam kalangan mereka dan (ingatlah), sesiapa yang kufur ingkar akan ayat-ayat keterangan Allah, maka sesungguhnya Allah Amat segera hitungan hisabNya. [Surah Ali Imraan: Ayat19]

Rakan Iban Muslim

6 Oktober 2009

BENDERA INGIN SERANG MALAYSIA!?


"Tanggal 8 Oktober, kami akan memberangkatkan sekitar 1500 orang (sukarelawan). Kami sudah mengirimkan aktivis ke sana untuk memetakan daerah-daerah. Kami akan mendatangi kantor-kantor pemerintahan," ujar Koordinator Bendera, Mochtar Bonaven.

Bendera, sukarelawan Benteng Demokrasi Rakyat, berhasrat menyerang Malaysia.


[VIVA News, Indonesia]

Kumpulan ini cuba untuk membangkitkan api persengketaan yang hanya berpunca daripada beberapa perkara remeh. Mengapa harus kita bertelagah hanya kerana 'sebuah tarian' atau budaya-budaya tertentu, mahupun apa jua urusan dunia yang tidak menguntungkan kita di akhirat kelak.

Kita perlu melihat dengan lebih jauh...kita perlu selidiki...siapa yang akan beruntung di sebalik persengketaan ini? Seperti yang kita sedia tahu, Malaysia dan Indonesia adalah dua buah negara yang mempunyai umat Islam yang ramai. Dengan persengketaan budaya ini yang bertitik tolak daripada sebuah tarian yang disiarkan oleh Discovery Channel itu, malulah...

Siapa di belakang Discovery Channel ini??? Mereka pasti ketawa terbahak-bahak kerana agenda mereka menampakkan bibit-bibit yang positif.

Saya telah membaca beberapa artikel/berita yang dikeluarkan melalui Viva News Indonesia, api-api kemarahan segelintir kecil kumpulan 'pemberontak' tersebut begitu membuak-buak seumpama Gunung Berapi yang akan meletus bila-bila masa sahaja. Sila baca (di sini), (di sini), (di sini).

Malah, sebuah laman yang sengaja diwujudkan untuk api kebencian terhadap Malaysia. Malah dinamakan sebagai nama yang menggambarkan Malaysia sebagai sebuah negara 'maling'. Ingin tahu lebih lanjut, lawati laman http://www.malingsia.com/.

Diambil daripada laman malingsia.com



Tidak cukup dengan itu, wujud pula laman sosial facebook yang mempunyai tujuan yang sama. (klik ini).

Namun, kita percaya ianya bukan mewakili tuntutan seluruh rakyatnya, tetapi hanya tuntutan kumpulan 'GAMPANG' dengan persengketaan. Janganlah kita menjadi bodoh hanya kerana budaya. Marilah kita berjuang bersama-sama menegakkan Islam di bumi Tuhan. Itu yang terbaik.


***perkataan 'gampang' di Indonesia bermaksud senang