Sesungguhnya agama (yang benar dan diredai) di sisi Allah ialah islam dan orang-orang (Yahudi dan Nasrani) yang diberikan Kitab itu tidak berselisih (mengenai agama islam dan enggan menerimanya) melainkan setelah sampai kepada mereka pengetahuan yang sah tentang kebenarannya; (perselisihan itu pula) semata-mata kerana hasad dengki yang ada dalam kalangan mereka dan (ingatlah), sesiapa yang kufur ingkar akan ayat-ayat keterangan Allah, maka sesungguhnya Allah Amat segera hitungan hisabNya. [Surah Ali Imraan: Ayat19]

Rakan Iban Muslim

27 September 2009

Solat Jumaat Hadapan Capitol Hill, Washington

Umat Islam menunaikan Solat Fardhu Jumaat di hadapan Bangunan Capitol Hill, Washington, Jumaat lalu.

Umat Islam dari seluruh US datang ke situ untuk bersembahyang bersama-sama, dan ada di antaranya datang daripada Britian dan Kanada.

Ianya bukanlah satu protes, tetapi bertujuan untuk mengabdikan diri kepada Allah SWT, di samping berdoa agar umat Islam dan bukan Islam dapat hidup aman damai.

Di samping itu juga, bersembahyang Fardhu Jumaat tersebut dianjurkan di hadapan Bangunan Capitol Hill ini turut bertujuan memberikan inspirasi kepada seluruh penganut Islam dan Bukan Islam di negara tersebut.

Sumber:AFP