Sesungguhnya agama (yang benar dan diredai) di sisi Allah ialah islam dan orang-orang (Yahudi dan Nasrani) yang diberikan Kitab itu tidak berselisih (mengenai agama islam dan enggan menerimanya) melainkan setelah sampai kepada mereka pengetahuan yang sah tentang kebenarannya; (perselisihan itu pula) semata-mata kerana hasad dengki yang ada dalam kalangan mereka dan (ingatlah), sesiapa yang kufur ingkar akan ayat-ayat keterangan Allah, maka sesungguhnya Allah Amat segera hitungan hisabNya. [Surah Ali Imraan: Ayat19]

Rakan Iban Muslim

20 Februari 2010

LEBIH TERUK DARI JAHILIAH



(Sumber Gambar: Berita Harian)
Golongan yang terlibat dengan perbuatan membakar anak ini teramatlah zalim melebihi zalimnya masyarakat jahiliah yang membunuh anak-anak perempuan mereka.
Hari ini, terdapat manusia yang sanggup membunuh anak mereka tanpa mengira jantina. Di manakah sifat kemanusiaan dalam diri? Di manakah silapnya semua ini?
Sehinggakan bayi yang tidak berdosa ini diperlakukan sebegitu rupa. Yang pasti, di akhirat kelak, bayi-bayi ini pasti akan mendakwa si pelaku dosa ini...
Hari ini ramai orang yang tidak mengendahkan dosa dan pahala, malah dikuasai oleh hawa nafsu yang mendorong ke arah kemaksiatan.