Sesungguhnya agama (yang benar dan diredai) di sisi Allah ialah islam dan orang-orang (Yahudi dan Nasrani) yang diberikan Kitab itu tidak berselisih (mengenai agama islam dan enggan menerimanya) melainkan setelah sampai kepada mereka pengetahuan yang sah tentang kebenarannya; (perselisihan itu pula) semata-mata kerana hasad dengki yang ada dalam kalangan mereka dan (ingatlah), sesiapa yang kufur ingkar akan ayat-ayat keterangan Allah, maka sesungguhnya Allah Amat segera hitungan hisabNya. [Surah Ali Imraan: Ayat19]

Rakan Iban Muslim

10 April 2009

Wajah Pembunuh Mendiang Altantuya

Ini dia wajah pembunuh yang baru sahaja dijatuhkan hukuman mati setelah disabitkan kesalahan membunuh Altantuya, serentak dengan pengumuman barisan kabinet Malaysia. Dirancang atau kebetulan. Orang awam tidak pernah melihat wajah di sebalik topeng itu, kecualilah orang-orang yang masuk ke dalam mahkamah dan mengikuti perbicaraan itu secara langsung.

Apa motif di sebalik topeng itu sebenarnya. Adakah 'kambing hitam korban' yang dijatuhkan hukuman ini akan ada talian hayat lain...Atau ada kambing gantian untuk dikorbankan.

Tak apalah. Di dunia boleh lari dan mengelak, mencilok, dan menghindar dari hukuman. Di akhirat kelak, 'no way out'. Lebih pedih hukuman di sana...boleh jadi disiksa selamanya.

Teringin juga nak lihat muka 'pembunuh kejam' itu. Mungkin pihak yang berkuasa di dalam negara kita mengizinkan imej bertopeng ini.

Takpalah, kita tengok di skrin besar (giant screen) di padang Masyar nanti.